Gyakran feltett kérdések és válaszok

gyik

Tartalomjegyzék:

  1. Hogyan biztosíthatom a befektetési jegy vásárlás fedezetét?
  2. Hogyan tudok pénzt utalni az ügyfélszámlámra?
  3. Mi az ügyfél-azonosítóm?
  4. Visszaváltás esetén mennyi idő múlva lesz az ügyfélszámlámon a pénz?
  5. Lejárnak-e a VIG Befektetési Alapok befektetési jegyei?
  6. Van minimálisan befektetendő összeg?
  7. Részben visszaválthatók-e a befektetési jegyek?
  8. Más szolgáltató által vezetett értékpapírszámlán tartott VIG befektetési jegyeimet át tudom-e helyezni (transzferálni) a VIG Alapkezelőnél vezetett számlámra?
  9. Milyen árfolyammal történik az ügyletek elszámolása?
  10. Hogyan tudom az egyik alapból áttenni a pénzemet egy másikba?
  11. Mennyit érnek a befektetési jegyeim?
  12. Van-e minimum időszak, amíg a befektetési jegyek nem visszaválthatók?
  13. VIG Tartós Befektetési Számlán (TBSZ) lehetséges-e visszaváltás?
  14. Hogyan juthatok hozzá a VIG Tartós Befektetési Számlámon (TBSZ) levő befektetéseimhez?
  15. Hogyan tudok VIG Tartós Befektetési Számlát (TBSZ) nyitni?
  16. Kaphatok befektetési tanácsot?
  17. Hogyan frissítsem a böngészőmet?

Válaszok:

  1. Hogyan biztosíthatom a befektetési jegy vásárlás fedezetét?
    A vásárlás pénzbeli fedezetét a vételi ügylet megkötésétől számított 14 napon belül kell biztosítania ügyfélszámláján. Amennyiben nincs pénz az ügyfélszámlán, a fedezet biztosítása történhet meglevő befektetési jegy visszaváltásával, vagy a számlára történő pénz beutalásával.
  2. Hogyan tudok pénzt utalni az ügyfélszámlámra?
    A pénzt a VIG Befektetési Alapkezelő Magyarország Zrt. bankszámlájára kell átutalnia, mely bankszámlaszámok megtalálhatók honlapunkon. A könnyebb beazonosítás érdekében kérjük, a közlemény rovatban tüntesse fel ügyfél-azonosítóját.
  3. Mi az ügyfél-azonosítóm?
    Az ügyfél-azonosító egy 6 betűből (aláhúzás karakter is előfordulhat) és 8 számjegyből álló azonosító, „/” jellel elválasztva. Például „AEGONA/12345678”, vagy „AE_GON/99999999”. Az ügyfél azonosító megtalálható értékpapírszámla-nyitási szerződésén.
  4. Visszaváltás esetén mennyi idő múlva lesz az ügyfélszámlámon a pénz?
    Az ügyletkötés napjától számított 1-3 napon belül, befektetési alaptól függően.
    elszámolási dátumok »
  5. Lejárnak-e a VIG Befektetési Alapok befektetési jegyei?
    A VIG Befektetési Alapok határozatlan futamidejűek, ezért befektetési jegyeiknek nincs lejárata.
  6. Van minimálisan befektetendő összeg?
    A befektetési jegy vásárlás minimum összege forintos befektetési jegy sorozatoknál 25 000 Ft, eurós és usd sorozatoknál 100 euró illetve 100 usd.
  7. Részben visszaválthatók-e a befektetési jegyek?
    Igen, részben is visszaválthatók.
  8. Más szolgáltató által vezetett értékpapírszámlán tartott VIG befektetési jegyeimet át tudom-e helyezni (transzferálni) a VIG Alapkezelőnél vezetett számlámra?
    Igen, a transzfert a VIG Befektetési Alapkezelő Magyarország Zrt. Keler Zrt-nél vezetett értékpapírszámlájára kell átutaltatnia szolgáltatójával, mely számlaszám megtalálható honlapunkon. A könnyebb beazonosítás érdekében kérjük, a közlemény rovatban tüntesse fel ügyfél-azonosítóját.
  9. Milyen árfolyammal történik az ügyletek elszámolása?
    Mindig az ügyletkötési nap árfolyamával, ami általában az ügyletkötést követő napon 17 óra után érhető el honlapunkon, majd ezt követően jelenik meg az újságokban és egyéb internetes oldalakon.
  10. Hogyan tudom az egyik alapból áttenni a pénzemet egy másikba?
    Átváltási ügylet kezdeményezésével.
  11. Mennyit érnek a befektetési jegyeim?
    A számláján lévő befektetési jegyek darabszámát meg kell szorozni az adott befektetési jegy napi árfolyamával, vagyis az egy befektetési jegyre jutó nettó eszközértékkel. Az árfolyam megjelenik a honlapunkon, a napilapokban, illetve egyéb internetes oldalakon.
  12. Van-e minimum időszak, amíg a befektetési jegyek nem visszaválthatók?
    A befektetési jegyek bármely forgalmazási napon vissza-, vagy átválthatók, viszont a vételtől számított 10 forgalmazási napon belüli visszaváltást, illetve átváltást 2%-os büntető jutalék terheli. Ezen szabály alól a VIG Pénzpiaci Befektetési Alap kivételt képez.
  13. VIG Tartós Befektetési Számlán (TBSZ) lehetséges-e visszaváltás?
    A TBSZ számlán visszaváltási ügylet nem kezdeményezhető, csak átváltási ügylet megengedett.
  14. Hogyan juthatok hozzá a VIG Tartós Befektetési Számlámon (TBSZ) levő befektetéseimhez?
    A TBSZ számláról befektetést kivonni (a 3. lekötési év végi részkivét lehetőségtől eltekintve) csak a számla megszüntetésével lehetséges. A megszüntetéskor a TBSZ számlán levő befektetési jegyek átkerülnek az ügyfél főszámlájára.
  15. Hogyan tudok VIG Tartós Befektetési Számlát (TBSZ) nyitni?
    TBSZ számláját megnyithatja személyesen ügyfélszolgálati irodáinkban, illetve közvetítőinknél, valamint – néhány gombnyomással – Online Ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben faxon, e-mailben, vagy postai úton szeretné megnyitni számláját, kérjük, hogy keressen minket a megfelelő formanyomtatványért.
    Tartós Befektetési Számla »
  16. Kaphatok befektetési tanácsot?
    Társaságunk befektetési tanácsadási [1] tevékenységet nem végez, erre tekintettel konkrét pénzügyi eszközre vonatkozó, személyre szabott ajánlást nem adhatunk.
  17. Hogyan frissítsem a böngészőmet?

Böngésző cookie törtléséről tájékoztatás

 

 

[1] befektetési tanácsadás: pénzügyi eszközre vonatkozó ügylethez kapcsolódó, személyre szóló ajánlás nyújtása, ide nem értve a nyilvánosság számára közölt tény, adat, körülmény, tanulmány, riport, elemzés és hirdetés közzétételét, továbbá a befektetési vállalkozás által az ügyfél részére adott, e törvény szerinti előzetes és utólagos tájékoztatást.

 

Mindig rendelkezésére állunk.
06-1-477-4814
Munkanapokon: 8-16h
Hosszított panaszbejelentés: hétfő 8-20h
06-1-477-4814
külföldről hívható szám